حقوق بشر در تفکرات مجتهد شبستری قسمت 6
علاوه بر این ، ترجمه بدون نظر نه تنها پیام مذهبی این کتاب بلکه علاوه بر راه | این امر باز می شود تا پیام مذهبی خود را به طور فزاینده عینی کند (شبستری ، 1: 1). اکنون و سپس گفته شده است که اکثر دستورالعمل ها در قرآن از اسلام است. در این توضیح ، ناخوشایندی رخ داده است. یکی باید این دو را تشخیص دهد ، یکی این است که قرآن حاوی جملات و دیگری موضوع این است که آیا | آیا امروز این تصمیمات درباره مسلمانان رسمی است؟ به عنوان مثال ، هیچ گونه بلاتکلیفی در قرآن درمورد انضباط قصاص وجود ندارد ، اما در این صورت که یک محقق فکر می کند یک دعوا فریبنده و مواردی که تعهد وجوب در قرآن را محدود به عذاب عربی در آن دوره و به زور نظم و انضباط بی پایان برای آن نیست. مرتکب اشتباه قتل ، نظم و شریعت مورد خطاب قرار گرفته است . »
بر این اساس ، با توجه به این ادعاها ، از منظر فلسفی مجتهد شبستری در مورد حقوق بشر بسته می شود که به عقیده وی ، هر یک از دستورات دینی فرخنده و معتبر است. حقوق بشر متعاقباً باید با شرایط فعلی ترجمه شود ، نه از طریق مهار قرآن و احادیث. از آنجا که "حقوق بشر معاصر هم دارای محتوای غیر شرعی است (نه خصمانه مذهبی است) و هم برای دوره پیشرفته طبیعی است. غیر دینی بودن به این دلیل است که تصمیم می گیرد اهمیت بودن بودن را به عنوان حقوق بشر یک چاه قطعی در تأیید شخص است. حس و حال خود و صدا و صدای کوچک. "(شبستری ، 2: 1)
نگاه سنتی سنت مجتهد شبستری به حقوق بشر شبستری مانند سایر مدرنیست ها معتقد است که آموزه های دینی در تاریخ | نمی کند بررسی هر شگفتی به شرایط زمانی آن متکی است. در نتیجه ، برنامه حقوق بشر نمایشی از جدیت مزمن به منظور محدود کردن جنگها و کشتارها بود ، نه پیشرفت مباحث انسان شناسی فلسفی و دینی. وی انگیزه تهیه پیش نویس اعلامیه حقوق بشر را به عنوان موافق مسائل مذهبی که با مردم مشخص شده است ، نمی بیند و از دیدگاه رنه کاسن مبنی بر اینکه "حقوق بشر با افراد مشخص می شود ، نه افراد به خدا" (شبستری) پشتیبانی می کند. ، 1: 1) شبستری در کتاب خود فلسفه حقوق بشر | آیت الله جوادی آملی ، که حقوق بشر غربی را وابسته به آداب و رسوم می داند ، می گوید: "حتی با بررسی تأیید ، می توان درک کرد که این وضعیت نیست."
درباره این سایت