حقوق بشر در تفکرات مجتهد شبستری قسمت 5

 

فقط در حمایت از توحید فقط این حمایت وجود دارد. شبستری می گوید ، با توجه به این روش ، مسلمانان می توانند به حقوق بشر بپیوندند و اکثریت پیشرفته حاکمیت را در زندگی خود بپیوندند. حقوق بشر بدون تلاش برای بیهوده بودن از کتب و کنوانسیونها ، از انتقال شیر و دم غافل مانده است که فقط باید در ظلم مذهبی و غیر دینی بماند و این تجربه را نشان داده است (شبستری ، 2: 1) شبستری با نمایش این بخش امروز می توانیم ترجمه های جدیدی از محتوای قرآن را بدون درک درک دینی معرفی کند. "(شبستری ، 2: 1) ، او محققان قدرتمند در زمینه دین را مورد توبیخ قرار می دهد .او می گوید امروزه بسیاری از خائنان و افراد مختلف در سراسر جهان نمی توانند فکر کنند. به طور عرفانی: در بسیاری از دستورات اجتماعی اخلاق و حقوق اهمیت قدرتمند خود را از دست داده اند و فرهنگ عمومی این دستورات اجتماعی به سمت غیر مذهبی شدن پیش رفته است.از جادویی پرسیده می شود که شما این قطعه را از افراد جهان ، منطق و مسئولان دولتی تهیه کنید. از حقوق عرفانی انسانی که باید بفهمید استقبال کنید و آنرا با توجه به چارچوب اجتماعی و ی جهانی به دست آورید؟ (شبستری ، 2: 1). H به همین ترتیب اظهارات آیت الله جوادی آملی را بررسی کرد که: "این خدای اصلی است که می تواند به ما بدهد | این می گوید آنچه حقوق بشر به ماهیت و حقیقت روح عادی و نظری انسان بستگی دارد ، بنابراین حقوق بشر را باید از نوشتارهای دینی بدست آورد ، او بیش از هر چیز دیگری در هذیان کتاب و کنوانسیون می گوید که نوشته های دینی ما باید آن را تصدیق کنیم و علاوه بر قرآن و کنوانسیون زمان ، آنها می توانند چاهی برای مدح و مشروعیت باشند که همه اقشار جهان از آن تأیید می کنند ، و توجه چندانی به اختلافات خود در سنت ها ، نژادها ، سایه ها و غیره ندارند. (شبستری ، 2: 1) شبستری با پذیرش اینکه هیچ چیز در حد مسائل ثابت و متغیر نیست و دین ثابت است و عوامل دین نیستند ، معتقد است که حقوق بشر از عواملی است که با گذشت زمان تغییر می کند. . در جاهای دیگر ، شبستری ادعای رسمی رسمیت دین در ترکیب پرونده خود و تحت فشار قرار دادن حقوق بشر غربی را مبنی بر اینکه این کتاب و عرف در فرصت مذهبی و ی معاصر ساکت است و به دلیل این امر در تنظیمات اجتماعی عربستان در آن زمان فکر می کند ، فکر می کند. نه فرصت مذهبی و نه ی فرصت سوال نبود و پیامبر شروع به گسترش دین خود کرد. با بیان این سخنان تاریخ حیرت انگیز مجتهد شبستری نمایان می شود.

 

با توجه به آنچه در زمینه فلسفه دینی حقوق بشر صحبت شده است. خیلی خوب می توان گفت که از آنجا که شبستری ، امتناع قرآن را از نبوت می داند ، او در این راستا ، درک ذهن باریک را غیرقابل توصیف می داند.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : شبستری ,حقوق ,دینی ,اجتماعی ,مذهبی ,توجه ,مجتهد شبستری ,فرصت مذهبی ,دستورات اجتماعی ,شبستری قسمت ,تفکرات مجتهد ,تفکرات مجتهد شبستری
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تور اروپا دلتابان اخبار سئو و طراحی سایت | اخبار آپدیت گوگل نابدون بدست آوردن بیت کوین آموزگاری است به نام طبیعت که ثروت در آن فراوان است صنایع چرم سی سی Glynda مشاور املاک خزر شاندرمن اسپیس آی تی جزوه پی دی اف